Εξόρμηση στην όμορφη Κρήτη!

Κρήτη, ένα νησί με υπέροχα μέρη και αμέτρητες εμπειρίες που ζήσαμε όλοι μαζί. Αναμνήσεις που θα παραμείνουν στις ψυχές των μαθητών της Β’ Λυκείου, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία φέτος να συμμετάσχουν στην εκδρομή των Εκπαιδευτηρίων «Αθηνά», στο νησί της Κρήτης. Η εκδρομή, κατάφερε με επιτυχία να συνδυάσει το μορφωτικό κομμάτι της, με εκείνο της διασκέδασης. Το πανέμορφο νησί της Κρήτης με την ξεχωριστή κουλτούρα του και τον πολιτισμό του, με τη σε βάθος χρόνου ιστορία του, με τους φιλόξενους κατοίκους του, αλλά και με τα μαγευτικά του τοπία ήταν αυτό που συντέλεσε σε μεγάλο βαθμό στο να επιτευχθεί μια αξέχαστη εκδρομή.

Όλα ξεκίνησαν στις 18 του Απρίλη στο σταθμό του ΟΣΕ Τρικάλων, με βασικούς πρωταγωνιστές εμάς και τους συνοδούς καθηγητές μας, κ. Αναστασίου Κωνσταντίνο, κ. Μανάκο Δημήτριο και κ. Πυρώτη Σταυρούλα. Όλοι μαζί ξεκινούσαμε για μία περιπέτεια, για μία εξερεύνηση του νησιού, τη μαγεία του οποίου κανένας μας δεν θα μπορούσε εκ των προτέρων να φανταστεί. Γεμάτοι κέφι και χαρά, βάλαμε πλώρη για το λιμάνι του Πειραιά όπου και επιβιβαστήκαμε στο πλοίο.

Φτάνοντας, λοιπόν το επόμενο πρωί στη μεγαλόνησο με ενθουσιασμό το γκρουπ μας αναχώρησε για τον Άγιο Νικόλαο. Στην πρώτη μας αυτή στάση, κάναμε μια σύντομη βόλτα μέσα στη γραφική πόλη και στη Λίμνη Βουλισμένη. Στη συνέχεια του προγράμματος θέση είχε η Ελούντα, ένα ψαροχώρι, από το οποίο επιβιβαστήκαμε σε ένα καραβάκι και πλεύσαμε προς την Σπιναλόγκα. Το πλέον παγκοσμίως γνωστό αυτό νησί, κατόρθωσε να μας μαγέψει και να μας συγκινήσει με τη συναρπαστική ιστορία και την ομορφιά του. Επισκεφθήκαμε , βέβαια και το Ενυδρείο του Ηρακλείου «Cretaquarium» και απολαύσαμε τα υπέροχα πλάσματα από του θαλάσσιο κόσμου. Μετά την  ξενάγηση αυτή επιστρέψαμε στην πόλη του Ηρακλείου, τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο και στα πλαίσια του ελεύθερου χρόνου  εξερευνήσαμε το κέντρο της πόλης, αλλά και τη ζωή μέσα σε αυτή.

Η τρίτη μέρα, ξεκίνησε με την επίσκεψή μας  στην Κνωσό. Ο δεύτερος σε σπουδαιότητα αρχαιολογικός χώρος στην Ελλάδα, με το Παλάτι του Μίνωα αλλά και με τα υπόλοιπα περιφερειακά μνημεία του. Δεν θα μπορούσαμε βέβαια να παραλείψουμε και το Αρχαιολογικό Μουσείο του Ηρακλείου, το οποίο μας πρόσφερε μία πρώτη γνωριμία με βασικές τοιχογραφίες του μινωικού πολιτισμού. Ακολούθησε ο τάφος του μυθιστοριογράφου, ποιητή και θεατρικού συγγραφέα Ν. Καζαντζάκη, ο οποίος αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες λογοτέχνες και ως ο περισσότερο μεταφρασμένος παγκοσμίως. Το βράδυ, είχαμε άπλετο ελεύθερο χρόνο, έχοντας  έτσι την δυνατότητα να πάρουμε μια ιδέα από τη νυχτερινή ζωή του Ηρακλείου.

Την τέταρτη μέρα, αφήνοντας το Ηράκλειο, επισκεφθήκαμε την ξακουστή μονή Αρκαδίου. Εκεί, αφού μας ξενάγησαν στους διάφορους χώρους της μονής, με αποκορύφωμα το χώρο του ολοκαυτώματος, πληροφορηθήκαμε  για τα ιστορικά γεγονότα του τόπου όσον αφορά  τον αγώνα ενάντια στον τουρκικό ζυγό. Έπειτα, κατευθυνθήκαμε προς την πόλη του Ρεθύμνου. Στην πόλη αυτή απολαύσαμε στα πλαίσια της χαλάρωσης, έναν καφέ και το γεύμα μας με θέα την εκπληκτική παραλία και τη θάλασσα της πόλης. Στη συνέχεια επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και αναχωρήσαμε για τα Χανιά, όπου, αφού πρώτα τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο, βγήκαμε για μια βραδινή βόλτα στην πόλη.

Τη Δευτέρα γνωρίσαμε τους περίφημους τάφους των Βενιζέλων και το Μάλεμε. Τελευταία στάση για τη μέρα εκείνη ήταν τα ονειρικά Χανιά. Εδώ τα λόγια είναι περιττά, καθώς δεν υπάρχουν λέξεις με τις οποίες θα μπορούσε κανείς να εκφράσει την ομορφιά της πόλης και τη ‘’ζεστή’’ ατμόσφαιρα αυτής. Εκεί είχαμε στη διάθεσή μας άπλετο χρόνο για να απολαύσουμε τη μαγεία του τόπου αυτού,  περπατώντας στο Ενετικό λιμάνι και εξερευνώντας τα σοκάκια της πόλης αυτής!

Η τελευταία μέρα της εκδρομής μας έφτασε και όπως όλα τα ωραία  κάποτε τελειώνουν έτσι και η ονειρεμένη μας εκδρομή έπρεπε να φτάσει στο τέλος της. Το πρωί της Τρίτης αποβιβαστήκαμε από το πλοίο και ξεκινήσαμε για τα Τρίκαλα. Φτάνοντας , λοιπόν, στα Τρίκαλα πιστεύω ότι όλοι μας, παρά τη θλίψη μας που το ταξίδι μας τελείωσε, ήμασταν γεμάτοι εμπειρίες, αναμνήσεις και γνώσεις. Όλοι μας είχαμε να αφηγηθούμε τις αξέχαστες εμπειρίες που ζήσαμε στη μεγαλόνησο .Η εκδρομή αυτή θα μας μείνει χαραγμένη στην καρδιά μας !

Κατερίνα Γκαραβέλλα , μαθήτρια της β΄ λυκείου.