Τα Εκπαιδευτήρια «Αθηνά» στο 20 πρότυπο συνέδριο Ηνωμένων Εθνών στη Γερμανική Σχολή Αθηνών

Στις 19-22 Οκτωβρίου στη Γερμανική Σχολή Αθηνών έλαβε χώρα το 20ο Συνέδριο Προσομοίωσης Ηνωμένων Εθνών στο οποίο εκπροσώπησαν το σχολείο μας οι μαθητές και μαθήτριες της Β’ Λυκείου (Καλαμαρά Εβελίνα, Κωστοπούλου Έλια, Λώλας Δημήτρης, Μπαρτζιώκα Στέλλα) της Α’ Λυκείου (Ερωτοκρίτου Χρήστος, Λύπα Εύα, Μαργαρίτη Αθανασία) της Γ’ Γυμνασίου (Γούσιος Γιάννης, Ζησόπουλος Ευθύμης, Κορκή Ιωάννα, Κούκια Ευαγγελία, Χατζηπαρασίδη Ρένια) με συντονίστριες τις κυρίες Κόσσυβα Βίβιαν και Λιακατή Λίνα (καθηγήτριες Αγγλικών) και συνοδούς τις κυρίες Λιακατή Λίνα (καθηγήτρια Αγγλικών) και Ατούν Κωνσταντίνα (καθηγήτρια Γαλλικών).

Το Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών (MUN) είναι ένα εκπαιδευτικό συνέδριο - προσομοίωση των οργάνων και των εργασιών του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Σε αυτό οι συμμετέχοντες μαθητές ή φοιτητές αναλαμβάνουν το ρόλο εκπροσώπων διαφόρων κρατών-μελών του ΟΗΕ, ερευνούν τα διεθνή ζητήματα της επικαιρότητας και στα πλαίσια των επιτροπών και οργάνων όπως του ΟΗΕ, δημιουργούν συμμαχίες και προτείνουν λύσεις με διαδικασία ψηφοφορίας. Η θεμελιώδης ιδέα του Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών είναι ότι οι νέοι πρέπει να βιώνουν από νωρίς την πολιτική και τη διπλωματία ώστε να γίνουν πιο ολοκληρωμένα και πολιτικοποιημένα άτομα στη μελλοντική τους ζωή. Ένα από τα κύρια και ζωτικής σημασίας θέματα που απασχόλησαν τη φετινή χρονιά τους μαθητές, ήταν το Κυπριακό ζήτημα. Παράλληλα οι μαθητές επιχείρησαν να δώσουν λύσεις στην κατάσταση που επικρατεί στη Συρία, στην πολιτική αστάθεια που μαστίζει την Κολομβία καθώς και σε διάφορα περιβαλλοντικά ζητήματα. Επιπλέον, οι μαθητές-εκπρόσωποι χωρών κλήθηκαν να συζητήσουν τις αναρίθμητες, τον τελευταίο καιρό, τρομοκρατικές επιθέσεις αλλά και τις δυσκολίες που προκύπτουν από την προσπάθεια ενσωμάτωσης των προσφύγων στην κοινωνία της χώρας υποδοχής τους. Συμπληρωματικά, στο πλαίσιο της Επιτροπής Εφήβων (Youth Assembly), οι μαθητές ασχολήθηκαν με το θέμα της πολυπολιτισμικότητας και τη γλωσσικής διάκρισης μεταξύ των δύο φύλων, ενώ αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι όλες οι τοποθετήσεις και συζητήσεις γίνονται στην Αγγλική γλώσσα.

Η πρώτη μέρα ήταν κυρίως εισαγωγική, με την τελετή έναρξης κατά τη διάρκεια της οποίας κυβερνητικοί εκπρόσωποι και μέλη του ΟΗΕ μίλησαν στους μαθητές παροτρύνοντάς τους να απολαύσουν την μοναδική εμπειρία που τους προσφέρει το MUN και να αντεπεξέλθουν με τον καλύτερό τους εαυτό στις απαιτήσεις του. Στη συνέχεια οι μαθητές των επιτροπών, εκπροσωπώντας την Τσεχική Δημοκρατία, προχώρησαν σε συζητήσεις με σκοπό την εύρεση λύσεων στα μείζονος σημασίας θέματα.

Την επόμενη μέρα, η διαδικασία συνεδριάσεων συνεχίστηκε με αμείωτο ρυθμό καθώς και συζητήσεις όπου οι μαθητές αντιπαρέθεταν επιχειρήματα με σκοπό την εύρεση μιας κοινής λύσης για τα προβλήματα. Αξίζει επίσης να αναφερθεί το γεγονός ότι οι μαθητές που συμμετείχαν στην Επιτροπή εφήβων είχαν τη δυνατότητα να επισκεφθούν τις πιο υψηλόβαθμες επιτροπές και να παρακολουθήσουν τις διπλωματικές συζητήσεις τους, με απώτερο σκοπό την εξοικείωσή τους με τη διαδικασία του συνεδρίου.

Την τρίτη και τελευταία μέρα ολοκληρώσαμε με απόλυτη επιτυχία τις γλωσσικές διαμάχες, φτάνοντας τελικά σε μια πληθώρα προτάσεων για τα σημαντικότατα αυτά ζητήματα.

Κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων οι μαθητές του σχολείου μας καταφέραμε να απαλλαχθούμε από το άγχος που μας διακατείχε και να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό, διακρινόμενοι μάλιστα για τις εξαιρετικές μας διπλωματικές ικανότητες. Μόλις έφτασε η ώρα της αναχώρησης, όλοι αισθανόμασταν χαρούμενοι και περήφανοι για τη συμμετοχή μας στο συνέδριο αυτό , ωστόσο είχαμε και ένα αίσθημα στενοχώριας που οφειλόταν στο γεγονός ότι θα επιθυμούσαμε να είχαμε περισσότερες μέρες στη διάθεσή μας. Γενικά το συνέδριο ήταν μια εμπειρία ζωής και είμαστε χαρούμενοι που το σχολείο μας, μας παρέχει τη δυνατότητα να συμμετέχουμε ετησίως σε παρόμοιου είδους δραστηριότητες.

Γούσιος Γιάννης και Ζησόπουλος Ευθύμης.

Φωτογραφίες

facebook contact